16 Nisan 2008 Çarşamba

İLK ÇALIŞMALAR

14.04.2008 günü yöresel olarak ısınmaya başlayan şu günleri değerlendirmeye başladım. Özellikle kovan iç taban temizliğini yaptım ve kovan içerisindeki arının basmadığı yani arıların üzerinde çalışma yapmadığı çerçeveleri aldım. Kovan alt taban üzerinde arka kısma gelecek şekilde kovan içindeki rutubeti, nemi ortadan kaldırmak için bir arı girip çıkacak şekildeki deliklerin açık olup olmadığını kontol ettim. Kovan nemini ortadan kaldırmak için özellikle bu delik çok işe yarıyor fakat hava cereyanına dikkat de etmek gerikir.
Kovan içerisindeki çerçeve sayısına göre her arı kovanı için yapılacak olan şurup miktarını oluşturarak azdan giderek artan şekilde düşündüğüm ilk şuruplamayı da bugün yaptım. Kovanlarda bu çalışmaları yaparken kendim için yetiştirmek istediğim ana arı için damızlık diye düşündüğüm kovanları da gözlemledim. İLK ÇALIŞMALAR BU ŞEKİLDE...

Hiç yorum yok: